fredag 10 april 2015

Multitasking

Igår svor jag på att gå och springa idag, mitt psyke och mina axlar som är vid öronen behövde det och vädret hittills har inte varit sådant att man jag springer i det. Men idag skulle jag. Utan tvekan.

Men plötsligt blev klockan tio över sju och ingen middag hade jag fixat och bastun var klockan åtta och inte hade jag ju någon bastucider heller. Blixtöverläggning med mig själv, first things first. 

Slängde på mig joggingkläderna, drog ett euforiskt varv runt Brunnsan en meter över marken, svängde upp före Saluhallen, sneddade in i Hanko Sushi och beställde ett medium och ett maki- set - "tulen vartin sisään hakemaan" - joggade över Kaserntorget och in i S-Market där jag nappade åt mig en Crowmoor Dry, försökte hålla avstånd till andra kunder och se ursäktande ut, (jag bokstavligen ångade), fick en lilla krisen vid tidningshyllan eftersom det inte kommit ut någon ny Anna (som jag läser i bastun), nöjde mig med en Tara trots att limryggen löses upp i värmen, det är sånt man får ta, stegade tillbaka till Hanko efter min sushi, spejade in i fullsatta The Cock på vägen, hemma igen lagom 19.57 för att packa bastuväskan och knalla ner och in i värmen och fukten och början på weekenden. 

Äntligen.

Av trettonåringen fick jag en high five när han fick syn på sushin och så mmmm-ade vi hänfört medan vi åt. Sörplade Cola och Cava och levde livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar