måndag 20 april 2015

Söderut på kvällsdusch

Badrummet i vår tillfälliga lägenhet måtte vara ett praktexemplar av en oövervakad rörsanering. 

Handduksbatteriet är strategiskt placerat mitt inne i duschhörnan. Någon hörna kan man kanske inte tala om ifall den saknar både duschväggar och draperistång. Lavoaren är placerad precis mitt på väggen och lämnar just och just plats för en tvättmaskin och det finns inga förvaringsutrymmen eller skåp i hela badrummet. Inga knaggar heller för den delen. 

Detta och det faktum att golv och väggar var missfärgade av både rostvatten och något odefinierbart grönt och spridda röda tarraremsor som satt som berget gjorde mig närmast gråtfärdig efter första besöket. 


Men efter en timme med Ajax och rotborste igår såg badrummet praktiskt taget nyrenoverat ut - inte ur Laattapistekollektionen 2015 precis men i alla fall rent och snyggt - för det har ju faktiskt stått mer eller mindre oanvänt sen rörsaneringen 2008. Efter att jag idag fått upp duschstång, draperi och knaggar och hängt upp lite handdukar och lagt in en badrumsmatta är det nästan så jag skulle vilja åka dit och ta min kvällsdusch.

Nja, kanske inte ändå, men det blir nog bra det här. 

PS Bilderna är från "före".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar