lördag 10 oktober 2015

Köpenhamn, ja.

När jag skummar igenom gamla foton minns jag att jag min reseskildring från juli aldrig kom så långt som till den dagen då barnens skäggige seglarfar plockade upp pojkarna utanför hotellet i Köpenhamn. Det var ett fruktansvärt fult och ogemytligt boende jag valt åt oss den sista natten av vår resa, så jag rullade min lilla väska över torget och checkade in på välbekanta Scandic i stället.

Klockan var bara elva på förmiddagen men det första jag gjorde var att släcka lampan för att krypa ner under svala lakan och sova en timme. Det är tungt att köra ensam genom Sverige med tvååringar tonåringar kan jag lova. 

(Till exempel detta: ta dina barn på hotellfrukost där borden dignar av läckerheter och det enda din sextonåring plockar på sin tallrik är en hög med chicken nuggets som han efter två smaklösa tuggor inser är potatiskroketter och lämnar oätna.)

Hursomhelst hade jag ett drygt dygn för mig själv i Köpenhamn och jag njöt. Strosade omkring, bara. Promenerade, satt, åt, drack, tittade, djupandades. Här några glimtar.

Inspiration från Hay.




 Cyklarna.




 Nyhavn <3








Borgen
(Och jo, mitt objektiv var vindigt redan här. Behöver ett nytt.)




Sist men inte minst, Joakim Eskildsens fotoutställning. 
Berörde och hänförde.
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar