söndag 18 oktober 2015

Hei Haloo!

Efter härliga Haloo drack vi skumppa och uppdaterade oss på varandras spännande och innehållsrika liv. Folk gäspade redan efter två, men jag vägrade sitta stilla i en glitterklänning och fick en del av oss medlurade till Maxine som borde vara en nattklubb "för vuxna". 

Det var det inte.

Eller nåjo, vi var ju där.

Gjorde några seriösa försök att dansa, för människan behöver det. Men människan behöver inte det att främmande karlar av olika etniskt ursprung tar sig friheten att tafsa på en när man själv mest tror att man är på en privat zumbatimme och inte är det minsta intresserad av umgänge. Kan dessutom svära på att när jag vaknade till ur min bubbla och såg mig omkring var det ett gäng åttondeklassister som studsade upp och ner vid kanten av dansgolvet.

Gav upp, tömde min lonkero som man fick lösa ut mot drinkbiljetten - vilken seriös restaurang för vuxna delar ut drinkbiljetter? - och meddelade mitt lätt skrämda och ångestfyllda sällskap att jag har sett tillräckligt; vi kan gå hem.

Får väl acceptera mitt öde. Till all lycka finns det ställen för fyrtioplussare att dansa på. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar