fredag 11 december 2015

Mera

Efter usel nattsömn spenderade jag igår dagen med att under Sanna Manders ledning skapa posters på Helsinki Design School. Det gick sådär. Hann av och an hem bara för att vända tillbaka mot stan för en delikat middag på Pastor med ex-kollegor. Kuriosa: det är Linda Linko - som föreläste om illustration för oss på HDS häromveckan - som står för Pastors visuella identitet.

På grund av morgonflyg tackade jag motvilligt för mig vid niosnåret och gick hem för att packa. Kunde väl lika gärna ha stannat ute hela natten eftersom jag vaknade klockan ett och bara sov i snuttar efter det för att vakna en gång i timmen och tänka jag duger ingenting till tills klockan ringde.

(Nej, det är inte med flit jag tänker så här, försöker motarbeta med alla metoder jag känner till men försök säga det åt morgonnatten, på morgonnatten, funkar inget bra. Slutsats av mina grubblerier: Jag behöver ett jobb. Jag behöver verkligen ett jobb.)

Stockholm är fullt av mera människor än Helsingfors, snyggare män(niskor) än Helsingfors, mer dämpad belysning, mer gemytlighet, mer värme, mera av allt. Tanken på att pröva kläder fick mig att rysa, det får bli till en annan dag, om alls. 

Strosade omkring, åt en salt pizza med vittvin till, insöp inredningsinspiration, köpte Martina Haags Det är något som inte stämmer och slog mig ner på Espresso House med en cappuccino stor som ett ölstop och läste halva. Började närapå gråta. Hög igenkänningsfaktor och hon kan dessutom skriva. Slutade läsa bara för att jag inte vill att boken ska ta slut, det gör den ju förstås ändå, troligen redan ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar