fredag 8 januari 2016

The Wanderer

Efter att jag begrep att stänga fönstret i vardagsrummet - som tydligen varit på glänt sen jag flyttade in i maj - och blockerat samtliga fönster med gardiner, filtar och kuddar har det blivit snäppet varmare här inne.

Vardagsrummet/sovrummet visar faktiskt 20 grader (feels like 18), pojkarnas rum 18 grader (feels like 15) och köket 16 grader (feels like 12).

Befinner mej i ett förunderligt avslappnat sinnelag. Känner inget tvång att göra saker, som att att söka jobb eller arbeta på min nästa uppgift i grafisk design. Inte heller särskilt ivrig att börja städa skåp eller packa flyttlådor som kommer idag.

Flytten är först nästa torsdag, har ju all tid i världen.  

Jag flyter bara på och saker och ting ordnar sej omkring mig, inbillar jag mig.

Helst av allt skulle jag bara promenera omkring på stan och lyssna på musik och vika in på olika restauranger och kafeer för soppor och rödvin när tårna fryser till.

Vilket basically är vad jag har gjort de senaste dagarna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar