onsdag 10 februari 2016

möblerade visst om lite


Har burit laptop och printer fram och tillbaka i dagar nu. Sovrummet för mörkt och avlägset att jobba i på dagarna. Om kvällarna går det bra. Fast helst ska man ju inte ta arbetet in i sovrummet, säjer inredningsläran och feng shui. (Well, nu har vi ju inte obegränsat med utrymme.) Att belamra köksbordet med alla attiraljer är så långt från feng shui man kan komma och jag vägrar äta mina måltider omringad av elektronik, alltså måste jag roada undan allting varje gång jag ska äta. (Det är ofta). 

Men här i kakelungshörnan är det perfekt! Så länge pojkarna är borta alltså. När de kommer tillbaka och sitter med neddragna gardiner på varsin sida, högljutt gastande i sina Skype-hörlurar så får jag tänka om.  


Kortsiktig lösning: Bära skrivbord fram och tillbaka mellan sovrum och arbetshörna vecka-vecka. (Det är ju inte som att jag skulle ha något bättre för mig.)

Långsiktig lösning: Skrivbord på bägge ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar