måndag 22 februari 2016

stepping out of my comfort zone

"Har du några prov nästa vecka?" frågade jag fjortonåringen häromkvällen. 
"Vafan, är du hög? Jag har sportlov."

Kanske jag inregistrerade det här till sist, för när jag vid niotiden ikväll beslöt att gå ut och rasta honom ett varv runt kvarteret så undrade han om vi kunde gå på bio. Jag måtte verkligen ha varit hög för i stället för att reflexmässigt säga nej så hörde jag mig själv säga varför inte. 

Och detta var bakgrunden till hur det kom sig att sönerna och jag promenerade iväg och såg Deadpool*. 

Behöver att glas rödvin nu.

*A former Special Forces operative turned mercenary is subjected to a rogue experiment that leaves him with accelerated healing powers, adopting the alter ego Deadpool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar