torsdag 11 februari 2016

Synonymer till "rafflande": nervkittlande, hårresande, magstark, sensationsfylld.

Important piece of information:

Häromdagen hade jag en diskussion med en familjemedlem som sa att hen börjat oroa sig över mitt välbefinnande när det inte hördes av mig på bloggen på en tid. (Tackar för omtanken.) Vill dock upplysa er om att syftet med denna blogg inte är att hålla er informerade om vad som pågår i mitt liv - det är en biprodukt, take it or leave it - utan dess enda, ytterst egoistiska syfte är att upprätthålla mitt välbefinnande. Det betyder att om jag vill skriva skriver jag och om inte så låter jag bli. Bloggen är inte heller till för att ersätta övrigt umgänge. Vi kan fortfarande träffas och ringas, fastän ni läst om mina rafflande gymbesök och ommöbleringar. 

Jag har ju nämligen inte läst om era.

Det om det.

Dagens raffelrapport, håll till godo:
 
Morgonstund med InDesign i nya arbetshörnan. Bekantade mig med layouten i nya inredningstidningen Asun.


Senare kafferep med Mor på stan varefter jag prövade olika klädesplagg. Ett tjänstvilligt biträde ryckte upp draperiet när jag stod inklämd i en klänning och frågade: 
"Mitä haette?" 
"En minä mitään hae!" fräste jag. "Kunhan sovitan!" 
"Kunhan sovitatte", hummade hon, "kunhan sovitatte..."

(Den var på 50% rea and the rest is history.)

Blev knäsvag av hunger efter detta, bara måste äta ett mål sushi till middag varefter jag gick hem och provade mina nya kläder. (I pluralis). Som julafton! Sen skämdes jag och gick till gymet och sprang hårt och lyfte stora tunga saker.

Nu i ett akut behov av kvällsmål. Har ni en aning om hur goda russinen i myslin är när man haft godisstrejk i nästan tre år? Vansinnigt goda. 

End of story.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar