fredag 29 april 2016

väderstrecken

Igår reste mina söner norrut och jag begav mig västerut till ett dukat bord och föråt mig. Imorse körde jag i strålande sol och med radion på full volym till ringbyte. Senare frissa där jag blev bjuden på skumppa och kaffe och i ett tillstånd av tillfällig sinnesförvirring berättade mitt livs histora åt den vikarierande frisören. Sushilunch, kaffe och senaste skvallret med Storasyster varpå soldyrkan i ett hörn av Carousels terrass; var tvungen att ta jackan av mig. Planlöst traskande omkring på stan som myllrade av människor som krupit fram ur sina hålor. På kvällen så full av energi att sprang ett varv runt Brunnsparken innan bastun; luften var klar och lätt att andas. 

Bortsett från en stulen cykel som försvann från innergården där tjuvarna lämnade det kapade låset som ett trösterikt bevis på att jag inte i mitt tämligen ofokuserade sinnelag lämnat cykeln vid något träd i en annan stadsdel är livet ganska bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar