tisdag 24 maj 2016

bananskalet

Sov som en stock inatt, minns att jag vaknade till en enda gång när jag flyttade mig som ett X i sängen och insåg att jag låg på en Dalai Lama-bok. Kanske jag lärde mig något. 

Ikväll när jag lyssnade på informationen om fjortonåringens konfirmationsläger dök Mark Levengood upp i presentationsvideon. Det fick mig att minnas att jag häromdagen tillsammans med en vän spekulerade om min framtida karriär. Vi kom fram till att jag ska flytta till Stockholm och skriva kåserier och bli den kvinnliga versionen av Mark Levengood. Jag kunde slå ihop mig med Evfa Attling, föreslog jag, tills det slog mig att hon redan är gift med Marie Fredriksson*. 

Vilket ju i och för sig bara gör saker intressantare.

Det här är just precis saker man ska skriva på sin offentliga blogg när man redan står på ett bananskal vid samhällets kant. 

*Eva Dahlgren, upplyste mig en av mina läsare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar