lördag 22 oktober 2016

Urban Dictionary: Weekend = two days in the week where most people are free to do what they please, from work, school, what have you.

En veckas mjuklandning på jobbet bakom mig. Ännu har jag inga egna kunder så det har mest varit skolning av nygamla processer och catch-up med nygamla kollegor. Lycka är att få stiga upp på morgonen och veta varför, att köra till jobbet tillsammans med andra som kör till jobbet och att känna att man får använda länge oanvända delar av sin hjärna. 

Lycka är också att få fira weekend när det blir weekend. Att inte behöva tycka att man måste prestera och åstadkomma utan att på riktigt kunna koppla av eftersom vet att hinner och bör prestera och åstadkomma under veckan. Att måndag skiljer sig från söndag. Att köra ut till stugan rakt från jobbet tillsammans med andra som kör till stugan rakt från jobbet om fredagarna. Här hade jag tydligen en indiansommarvarm septemberhelg glömt att lämna på värme så igår klev in i en femgradig stuga. Satte på alla värmekällor och bjöd mig till Mor på skvaller, bastu, crepes och rödvin. 


Promenerade idag ringvägen runt med sjok av gäss tjattrande ovanför mig.  


 Displaying IMG_20161022_151826.jpg

Under natten tilltog vinden och blåste ner en stor del av lövverket jag hoppats på att fotografera. 


 Displaying IMG_20161022_151509.jpg
Displaying IMG_20161022_151621.jpg

Nere vid stranden var stämningen nästan spöklik då vattnet är rekordlågt. (YLE: Havsvattenståndet är exceptionellt lågt i hela Östersjön, på många håll en halvmeter lägre än normalt. Orsaken är ett långvarigt högtryck i kombination med friska nordliga vindar.)




Bitande kall blåst; kan tänka mig att det tar en stund att värma bastun ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar