torsdag 27 oktober 2016

Vardagsrapport

Att stiga upp innan sju och köra iväg till jobbet kring åtta har inte vållat några större bekymmer. Har dessutom sovit som klubbad de senaste nätterna, vilket är en ny och välkommen upplevelse. Men att hållas pigg och vaken i rusket idag var lite utmanande. 

Imorse knackade jag på hos sjuttonåringen när han inte syntes till kvart över sju som han brukar. Han låg med två väckarklockor i handen och påstod sig vara vaken. En kvart senare snubblade han ut  ur sitt rum och drog på sig ytterkläderna. Beskyllde mig för att han hade tappat en kvart och hann inte äta morgonmål och ej heller hittade sina gympashorts. Jag bad honom gräva frma shortsen ur bykkorgen, tryckte en riskaka i handen på honom som vägkost och kramade hejdå.
o
När jag kom hem från jobbet satt fjortonåringen framför skärmen ch slevade i sig glass. 
"Har du köpt Ben&Jerry's igen?" frågade jag. "How come?"
"Jo, för det har kommit ut en ny South Park-episod."

Tonårslogik?

Nu: äta, promenera i regn, rekognocera födelsedagspresenter åt blivande femtonåring, piggna till på gymet, prokrastinera byksortering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar