söndag 22 januari 2017

aMAZED

Sov som en stock. Vaknade på morgonnatten av att en karl stod i fotändan av min säng och klädde på sig.  
"Vi har väl tysta veckan", sa han sammanbitet, "så jag går nu."

Vaknade på riktigt och insåg att det varit en dröm. Drog in fötterna under täcket och somnade om till nästan tio.
Läste klart boken om oss tysta revolutionärer. Senare på eftermiddagen stack jag mig in i grannhuset på systersönernas födelsedagskaffe och lånade boken åt deras introverta mor.



Däremellan tog jag mina egna söner till aMazed Games Room Escape i Sandviken där vi blev fastkedjade i varandra med handklovar och en plåtportfölj full med guldtackor som vi antogs ha stulit och blev inlåsta i ett rum för att på sextio minuter bevisa vår oskuld och ta oss ut.

Kan gladeligen medge att utan vinkarna som vi fick (- troligen ALLA vinkar de hade att ge och några till snabbt påkomna - ) och utan mina söner så skulle jag nu sitta inburad för nämnda brott. Lyckligtvis hade jag en kvicktänkt och klipsk femtonåring och en lugn och sansad sjuttonåring med på uppdraget, så vi kom  ut ur rummet en och en halv minut före tiden var slut. Pheew. Roligt, engagerande men jobbigt och pulsstegrande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar