lördag 21 januari 2017

reflektion och introspektion

Igår kväll: halvslumrade oroligt tills sjuttonåringen välbehållen dök upp från sin fest halv två på natten. ("Ska bara tvätta bort mascaran", sa han när jag knackade på badrumsdörren för att fråga om allt var okej.)

Började morgonen med kaffe, gröt och boken som kom med posten igår och handlar om min femtonåring. Och om mig själv, för den delen. Mycket underhållande med en enorm igenkänningsfaktor, om än "lite" vinklad till vår fördel. Hursomhelst betryggande att läsa att andra upplever samma sak som man själv.


Väckte femtonåringen halv två på eftermiddagen med att ge honom lite indisk huvudmassage.

Kramade om sjuttonåringen som tydligen vuxit igen för han var tvungen att vika sig nästan dubbel för att nå ner till mig. Han slängde i sig en enorm hög med nuggettar och åkte iväg på futsalmatch.

Tog en promenad. Chitchattade med syster över kaffe. 

Spenderade en och en halv timme på gymet. Lyfte och sprang i en nästan tom sal. Reflekterade över livet vilket jag alltid gjort bäst i rörelse. Endorfindansade i omklädningsrummet. 

Dagens citat ur boken: "Att straffa en introvert med ensamhet är som att försöka dränka en fisk."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar