tisdag 14 mars 2017

Boys Are Back In Town

Sjuttonåringen beslöt sig för att söka till flygvapnet. Nu ska han ju inte rycka in på ett par år, men han måste ändå ta ställning senast vid uppbådet i höst. Företagsam som han är bokade han hälsogranskning redan denna vecka. Jag nyfiknades chattledes hur det gått.

Han: hej man få va maximi 190 fö att komma in i flygvapne o ja e 193
Jag: shit 😂
Han: de e min nacke o mitt huvve som e fö långt
Jag: ja du ryms ju inte i kabinen 😂
Han: exakt. men ryggens längd ska va 55-67. min e 67
Jag: lyxproblem
Han: benens längd 81-100. mina e 90. så då måst de va nacken o huvve som e probleme
Jag: lång snygg kille, du kan bli fotomodell i stället 😊
Han: kan ju fösöka

***

Vid middagen igår ikväll undrade femtonåringen om någon kunde söndra en femtiolapp så han kan gå till butiken för att köpa glass.

"Jävla fegis", sa hans bror, "vågar du inte gå till butiken med en femtiolapp?"
"Sluta", försvarade jag. "Finns ju inte så mycket cash i rörelse nuförtiden. Snart kommer kontanterna att slopas helt."
"Nå huså muka?"
"Förr eller senare går det så. Jag menar, vad gör man med kontanter idag?"

Femtonåringen rullade ihop sin sedel och snortade en fiktiv linje kokain från bordskanten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar