torsdag 23 mars 2017

Livets sötma

Undrade varför jag igår kväll kände mig helt prillig vid läggdags trots gym, kamomillte och annat hälsosamt. Läste imorse på mina tuggbara magnesiumtabletter att de innehåller socker och sötningsmedel. Socker och sötningsmedel! Som att sätta alkohol i antabus, ju.

På tal om alkohol. Tycks ju inte få kål ens på en flaska vin i veckan nuförtiden. Där står min öppnade rödvinsflaska sen helgen och utkonkurreras kväll efter kväll av te och müesli. Mån om min nattsömn nuförtiden, för när lönen landade på mitt konto idag kände jag mig mer än förtjänt av den. Det har varit intensiva, utmanande och effektiva månader på sistone. Inte helt lätt alltid, men så mycket bättre för själen att leva på detta sätt, med en given roll, mening, rutiner och struktur, även om tiden blir knapp. 

Morgonen började med ett Wilma-meddelande som plingade in där femtonåringen blivit underkänd i ett av de förhör jag missat att övervaka läsningen på. Kan lova att ingenderas morgon började särskilt bra (idag heller.) Skulden jag lägger på mig själv för allt detta väger ton. Under eftermiddagen hände dock bättre saker och jag lyckades åtminstone för ett ögonblick intala mig att jag inte är ansvarig för precis allt här i världen. Tog en sväng på stan och tröstade mig med att köpa en kjol i konstläder som jag kanske aldrig kommer att klämma in mig i, men en förbipasserande stund kändes allt lite bättre. 

Trial, error, trial, error, trial, error, trial, success? 

Or, if not, at least a fake leather skirt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar