måndag 24 april 2017

Spegel, spegel på väggen där

En sen kväll förra veckan satt jag på soffan och lyssnade på en business update över Skype när det plötsligt knakade till bredvid mig och en spegel poltergeistade ner från väggen och gick i tusen bitar. Sju års olycka.

"Hitto", suckade jag på jobbet följande dag. "Juuri kun olin ehtinyt lusia edelliset seitsemän."

För övrigt var den största takeawayn av business updaten en ny låt till min Spotify-lista. Vanligtvis är pausmusiken på telefon så fruktansvärd att man måste stänga av ljudet, men nu fick jag i stället använda Shazam.


Något med detta sound, helt trollbindande. Insåg precis att det är något som påminner mig om en av mina urgamla favoriter; Vaya con Dios - kanske What's a Woman?  Såg dem en gång på Savoy; en av de bästa konserter jag varit på. Men så är jag ju också melankoliker i själen. 

Bandet nedan är ingendera av ovannämnda, utan Los Empty HeadsPraça do Comércio.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar