torsdag 29 juni 2017

Fynd.

Musikfynd: Lady Wray, vars låt Guilty jag snappade upp i någon klädbutik för en tid sedan. Senare fyndade favoriter av densamma bland annat Underneath My Feet och Get Ready.

Och James Blunt är tillbaka! Med låten OK. Han står fortfarande för mitt livs bästa och mest överraskande konsertupplevelse, på Hartwall Arenan för åratal sedan. (Detta trots att han får mig att tänka på min Fars beskrivning av Billy Idol på åttiotalet: "Han låter som om han fastnat med rövhåren i honung och någon står på en planka på hans mage." Eller något ditåt.)

Tavelfynd: Promenerade längs Nylandsgatan en dag och klev in i ett galleri och ut med ett verk av Frits Soetmann.


Ett mindre lyckat fynd: En cyklist på min motorhuv i eftermiddag när jag körde ut ur garaget på jobbet. Gick inte så illa som det kunde ha gjort, men skulle ha klarat mig utan den upplevelsen. (Den tillknycklade cyklisten säkert också.) 

Guilty as charged försökte jag ruska av mig upplevelsen på gymet, med måttlig framgång. Tar mig en kopp te och kryper under täcket. 

Var försiktiga(re) därute.