fredag 21 juli 2017

The Bopo-move

Skulle ju gärna intala er att en Bopo-move är den jag gör när jag trycker hörlurarna i öronen och sätter på min Spotify-lista och dansar omkring i stugan och sjunger medan tre tonåringar är nerfösta i bastun försedda med varsin cider, men tyvärr.

Kvällens Bopo-moves:
- öppna kylskåpet och rada in prylarna och på någon vänster lyckas spreja ut en öppnad tomatsoppa över hela mig
- välta ut ett glas rosévin över köksbord och stolar
- stjälpa ut en flaska tyskt bubbelvatten över tår och sovrumsgolv
 - rulla ut alla luftgevärsskott över verandan

Min semester började med ösregn men Pernåviken levererade och klarnade upp till kvällen. I bastun suckade jag av djup lycka och läste en artikel om hur man bekantar sig med nya människor och behärskar small talk. Artikeln vid detta laget för skrynklig att spara, men jag sparar ju texter i huvudet ändå.

Och skippar small talken hursomhelst.