måndag 3 juli 2017

"The web just ain't the same without you"

När jag öppnade min dator efter en sväng på gymet ( - first things first -) hälsade den mig med frasen:

"Your are not connected ... (bild av brustet hjärta) ....the web just ain't the same without you."

Det fick mig att le. Är saknad! How sad is that? ;)

Hursomhelst, helgen var ett virrvarr av vänner och skumpa, dans till dåligt band, chips, cola och burgare och teveserier och lifvet.

På dagen på kontoret i mulväder och efter dålig sömn var jag melankolisk, nedstämd, tafatt och misslyckad. Men har nu efter promenad, mat och gym så mycket energi och är så inspirerad att skulle vilja skriva en bok ikväll, rita en karta, fotografera ett album, springa ett varv (fast var ju just på gymet), dansa lite (nej mycket) samt inreda ett hem.

Måste eventuellt välja lite. Verkligheten blir antagligen mat (igen) och byktvätt.

(Skrev till mina long-lost söner idag: "När kommer ni till mej?" Den ene svarade ingenting och den andre svarade: "Vet ikke".)

Otippat, detta. Lugnet, tystnaden, friheten, tiden, konstigheten, saknaden, pre-semestern.