tisdag 12 september 2017

Streckgumman som löpte runt parken.

Det var ett konstigt väder idag. På vägen till jobbet kom det sådana kaskader med vatten att jag tvingades tvärbromsa eftersom osäker på huruvida jag alls befann mig på vägen. 

Efter jobbet och kaffeträff på stan sprang jag ett varv runt Brunnsparken i ljummet soldis och hade fruktansvärt varmt pga mössa som jag måste ha för att hörlurarna - som är ett lappverk av olika funna i hemmet - ska hållas i öronen. Ikväll skonade jag ändå grannarna i kvarteret genom att inte gå genomsvettig till matbutiken vilket jag gjorde igår i slutändan av min löprunda. Då är det bara att glida fram sakta längsmed väggarna och se ursäktande ut.

Jag har inte ritat ett streck på flera månader, slog det mig idag.

Men läst har jag. Inga enorma mängder, men tillräckligt för att minnas att det är det jag ska göra om kvällarna innan läggdags i stället för att panikartat scrolla upp och ner längs facebookväggen.