torsdag 26 oktober 2017

Här går det vilt till.

För någon tid sen ringde Far och berättade att han har typ hundra kilo älgkött han vill bli av med. (Han sa inte typ, men ni förstår vad jag menar.) Detta triggade mig att gå igenom vår frys och börja tömma den på förra årets vilt. Alltså gjorde jag i början av veckan en maletköttsoppa på älg och bacon som vi åt på i dagarna två och efter det hjortstek med svampstuvning, potatismos och lingonsylt som idag blev hjortstek med ris, skysås och rucola.

Jag som på jobbet i augusti sade att jag vägrar laga mat koska koko ajatus ruuanlaitosta tuntuu niin vastenmieliseltä. Vad kan jag säga? Lyckan i att ha årstider! På sommaren golf och stugliv, grillning och rosévin, på hösten strumpbyxor, böcker, gym, illustration och vilt och rödvin, på vintern pilates, glögg, film och stearinljus och på våren jogging, vittvin, fotografering i nyfunnet ljus och torka damm av hyllorna.

Jag menar, tänk om man skulle bo i Florida? Hur tråkigt?