söndag 7 januari 2018

Hemma igen och några ord om golfen.

Hemma igen efter två intensiva veckor. Landade igår kväll kring halv elva och fick en irriterande pratsam taxichaufför vilket man inte skulle behöva efter två veckor i sällskap av femton personer. Jag försökte trots allt konversera artigt om än korthugget om semestrar, sol och Lux-festivalen. Vid midnatt släpade vi upp tre kappsäckar, tre handbagage, två matkassar och två golfbägar till tredje våningen och beslöt packa lite lättare nästa gång.

Det blev fyra dagar golf: Amarilla Golf, Tecina Golf på grannön Gomera, Golf del Sur och Golf Costa Adeje. Spelet löpte på de två förstnämnda men sedan var det slut och mitt spel under sista rundan på Adeje var så farsartat att visste inte om jag skulle skratta eller gråta. På bilden nedan valde jag det första alternativet.

Amarilla Golf
Tecina Golf på grannön Gomera. I bakgrunden Teneriffa och Pico del Teide.
Golf del Sur
Golf Costa Adeje. "Ha-ha."
Nu åkte klubborna upp på vinden för några månader, även om de förstås borde infinna sig hos en Pro någonstans tillsammans med undertecknad. Kanske i vår; troligen inte.


Artonåringen spelade alla rundor och klarade sig mestadels hyfsat och vann åtminstone en runda. Sextonåringen hängde med som caddie och golfbilschaufför. Vi försöker övertala honom att börja spela nästa sommar - greencard har han redan - och med tanke på plånboken var det kanske tacksamt att han inte gjorde det än: det blev redan i detta läge rätt häftiga greenfees för den här lilla familjen. På torsdagen när en del av oss vandrade omkring i Mascadalen tog sig de tre äldsta kusinerna ännu till Par 3 -banan Los Palos för en runda.

Imorse vaknade jag efter förunderliga drömmar till sol och minusgrader. Hann dock inte njuta av vädret, för eftersom jag inte klarar av välitiloja eller halvfärdigheter så var jag tvungen att packa upp,  föra upp kappsäckarna på vinden och börja sortera och tvätta byke. Beslöt, igen, att packa lite lättare nästa gång. Använde ju inte nära på alla mina kläder men eftersom de alla vistats i samma skåp och luktar mögelfuktig södernresa så åker precis allt i tvätt förr eller senare. Pojkarnas byke utgör ungefär en femtedel.....



När jag inventerade kylskåpet så resulterade det i grundlig tömning och städning av både det och frysen innan jag kunde förmå mig att gå till matbutiken och fylla på förråden. 

Nu är det mörkt och jag antar att jag borde ställa mig in på den annalkande arbetsdagen. Borde ha köpt godis åt teamet på flygfältet men det glömde jag fullständigt bort, eftersom jag vid det laget inte ens kom ihåg att jag har ett jobb. Så kan det gå.